Garantie en klachten

Garantiebepalingen

Termijn

Als klant van AnssFietsAccu heeft u recht opgarantie vanaf de oorspronkelijke factuurdatum. AnssFietsAccu verleent 12 maanden garantie op de verrichte revisie werkzaamheden. Garantie heeft betrekking op alle onderdelen die ten tijde van de revisie vervangen zijn. Bij sommige accu’s vervangen wij behalve de batterij ook het elektronische gedeelte en dan vallen ook deze componenten onder de garantie. Garanties op reparaties zijn afwijkend en zijn volgens afspraak.  

AnssFietsAccu garandeert dat de nominale capaciteit van het geplaatste cellenpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. Er wordt geen garantie gegeven voor een bepaalde fietsafstand die met de gereviseerde batterij gehaald kan worden. De actieradius is namelijk van diverse externe factoren afhankelijk, wat het onmogelijk maakt om een specifieke afstand te garanderen.

Wanneer heeft u wel recht op garantie?

Garantie heeft betrekking op:

  • Het door AnssFietsAccu geplaatste cellenpakket (battery pack) inclusief verbindingen met het BMS (Battery Management System), zoals lasverbindingen en bedrading.
  • Componenten van het BMS wanneer bij revisie ook deze onderdelen vervangen zijn.

Wanneer vervalt uw recht op garantie?

Garantie vervalt indien:

  • De klant geen direct contact binnen de garantieperiode heeft opgenomen of AnssFietsAccu niet in de gelegenheid wordt gesteld om het defect te verhelpen.
  • Derden zonder toestemming van AnssFietsAccu de behuizing geopend hebben of wijzigingen hebben aangebracht aan de gereviseerde batterij.
  • Er sprake is van een diepteontlading waardoor de batterij beschadigd is geraakt.
  • Er sprake is van waterschade voor zover dit niet toe te schrijven is aan een montagefout (een gereviseerde accu behoort spatwaterdicht aan de klant te worden geleverd).

Aansprakelijkheid versleten accu "no cure no pay"

AnssFietsAccu ontvangt doorgaans versleten fietsaccu's die niet meer (optimaal) functioneren. Als door ons wordt vastgesteld dat het slechter functioneren van de accu toe te schrijven is aan een elektronisch defect, kunnen onze reparateurs de batterij meestal niet meer reviseren. Een elektronisch defect in de printplaat komt meestal al aan het licht bij het voor gesprek of bij de pre-test, dus voordat de reparatie begint, maar soms ook pas verder in het revisieproces. Als wij de oude batterij dan al uit de behuizing verwijderd hebben, bestaat het risico dat de accu niet te herstellen is.

Bij hoge uitzondering is het dus mogelijk dat een accu geen ondersteuning meer geeft, ondanks dat deze voor de reparatie wel nog enkele kilometers ondersteuning gaf. In dat geval zal het volledige aankoopbedrag gecrediteerd worden en neemt AnssFietsAccu de onderzoeks-, reparatie- en transportkosten voor eigen rekening. Afhankelijk van de wens van de klant wordt de lege behuizing en de oplader retour gezonden of kosteloos afgevoerd. AnssFietsAccu kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een defect in het elektronische circuit waardoor een accu onbruikbaar wordt. In sommige gevallen kan het voorkomen dat het display niet meer de juiste vullingsgraad van de accu aangeeft. Wij geven dit voor een revisie aan als dit het geval is.

Garantieverzoek indienen

Als er binnen deze termijn een defect aan het product ontstaat dat niet toe te schrijven is aan nalatig of onjuist gebruik, kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@anssfietsaccu.nl). In sommige gevallen kunnen wij met een aantal eenvoudige procedures het probleem op afstand oplossen. Vermeld in de e-mail expliciet de klacht, het betreffende product en het bijbehorende order- of factuurnummer van de bestelling.

In veel gevallen verzoeken wij u om de accu retour te sturen naar ons reparatiecentrum, waar deze opnieuw onderzocht wordt. Als blijkt dat de klachten voortkomen uit een defect onderdeel dat we bij de revisie vervangen hebben, dan zal dit door AnssFietsAccu kosteloos hersteld worden.

 

Klachten

Niet tevreden? Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@anssfietsaccu.nl of via de contactpagina.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie." 

Weergave:
WEBSITE NOG IN OPBOUW

WEBSITE NOG IN OPBOUW

Elke dag komen er nieuwe accu's bij. Staat uw accu er nog niet bij neem dan even contact met on op.